јан 122015
 
Android

Pametni telefoni, tablet računari, a od skoro i pametni televizori čiji se rad zasniva na android operativnom sistemu (u daljem tekstu androidi) su postali najpopularniji uređaji danas, i sve je veći broj korisnika koji se opredeljuje da ih koristi. Jeftina cena, laka upotreba i kvalitetne performanse uz najbrži razvoj u odnosu na konkurenciju su najvažniji faktori koji su doveli do toga da se mnogi korisnici odluče za androide. Ogroman broj aplikacija i igara (u daljem tekstu aplikacija) i to besplatnih koje su u ponudi za android je jos jedna od prednosti u odnosu na konkurenciju. Međutim postavlja se pitanje: ako je aplikacija besplatna, koja je korist izdavača da je nudi svima? Na koji način izdavači – programerski timovi zarađuju, kada krajnji korisnici ne plaćaju ništa? Odgovor je prost – pomoću oglasa – reklama. Mnogi korisnici se bune što se u toku korišćenja aplikacija pojavljuju reklame, ali to je ustvari cena za korišćenje besplatne aplikacije – da vidite reklamu, a Vi možete da je samo isključite ako Vam smeta ili Vam se ne sviđa, a možete da budete fer i da je kliknete ponekad, i zaradite koji cent izdavaču aplikacije, a ujedno i firmi koja ugovara reklame – obično Google.

Kako to funkcioniše? Google nudi firmama prikazivanje reklama koje one žele, uz ugovorenu cenu po pregledu koji se obično priznaje kada neko klikne na reklamu. Reklame mogu biti tekstualne, zvučne, slike ili video, i sve uglavnom funkcionišu na isti način.

Neka firma na primer uplati 100€ na Google račun i izabere vrednost od 0.02€ po prikazu jedne reklame. Kada Vi uključite aplikaciju, Google u zavisnosti od toga koja je apkikacija u pitanju i lokacije gde se nalazite, u predviđenom trenutku pojavljuje jednu od reklama. Ako ne kliknete na reklamu ili je isključite ništa se ne dešava i prikaz se ne računa – ne priznaje. Ako kliknete na reklamu, firmi iz gore navedenog primera se smanjuje sa računa predviđena cena prikaza jedne reklame od 0.02€ i ovaj iznos se deli prema odnosu koji je predviđen između Google firme i izdavača aplikacije na primer po 0.01€ svakom. Vi tj. korisnici niste oštećeni, a svi su zadovoljni. Firma se nada da će da ostvari neku korist – prikaže Vam neku informaciju ili proda Vam nešto na primer, a Google i izdavač su podelili ugovorenu vrednost klika i svi su zadovoljni. Dok postoji novac na računu – dok se ne potroše ovih 100€ Google će prikazivati ovu reklamu (u ovom primeru 5.000 puta), a nakon toga prestati da je prikazuje. Na ovaj način funkcioniše ostvarivanje zarade kod većine besplatnih aplikacija, i u svetu je to prihvaćeno kao nešto sasvim normalno – kao sistem za informisanje i reklamiranje, a kod nas mnogi ovakav pristup vređaju, i beže od reklama kao da će da plate nešto ako ih kliknu, a nisu uneli ni žiro račun sa koga bi se mogao skinuti novac (na nekim uređajima je to obavezno). Čak pored toga ostavljaju i uvredljive komentare i daju loše ocene zbog reklama – i time samo odvraćaju druge korisnike da koriste te aplikacije, iako su one veoma kvalitetne. Ali takav je narod. Mnogi vole samo da napakoste, ometaju i omalovažavaju sve na šta naiđu, iako nemaju nikakve koristi od toga…

Koja aplikacija će prikazati reklamu na koju postoji šansa da kliknete, zavisi od popularnosti aplikacije – broja korišćenja aplikacije. Što se više puta aplikacija preuzme odnosno pokrene, veća je šansa da se i klikne na reklamu koja je u njoj prikazana.

Postoje razni sajtovi i marketi – prodavnice za preuzimanje besplatnih aplikacija ili kupovinu aplikacija sa cenom. Reklamiranje aplikacija preko socijalnih mreža kao sto su facebook, google+, twitter, linkedln, tagged, hi5, myspace, flixter, instagram… je veoma korisno, ali ako nemate veliki broj pratioca i unapred razrađenu strategiju informisanja krajnjih korisnika najvažnije je da Vaša aplikacija na Google marketu bude viđena na neki način. Google je predvideo pretragu aplikacija po ključnim rečima i prikaz po odgovarajućim kategorijama. Za svaku ključnu rec Google ima klasifikovanu listu aplikacija, koju prikazuje kada dobije upit. Ova lista se menja u određenim vremenskim intervalima (obično dnevno), i veoma je važno da za glavne ključne reči koje su vezane za aplikaciju, aplikacija bude na vrhu da bi dobila šansu da bude preuzeta i korišćena. Jos važnije od prikaza po ključnim rečima je prikaz aplikacija po kategorijama, jer je to najčešći način pretrage marketa radi preuzimanja aplikacija.

U zavisnosti od nekoliko faktora od kojih je najvažniji broj preuzimanja aplikacija, Google na svom sajtu vrši rangiranje aplikacija po kategorijama, i svima nudi da preuzmu (ili kupe one koje nisu besplatne) aplikacije sa svog sajta – marketa. Svaka aplikacija je svrstana u neku od kategorija – muzika, karte, akcija… i rangirana je prema broju preuzimanja. Cilj svakog programera je da njegova aplikacija bude što bolje rangirana – da bi je videli slučajni korisnici koji gledaju šta je najpopularnije u nekoj kategoriji. Na to koju će aplikaciju izabrati utiče još mnogo faktora kao što su prosečna ocena, komentari drugih korisnika, dobro objašnjenje, dobar info sa slikama, info sa videom, glavna ikona i još mnogo toga.

Da bi došlo do preuzimanja aplikacije, nije dovoljno samo napraviti dobru aplikaciju. Mnoge dobre aplikacije ostaju nepopularne sa samo nekoliko desetina ili stotina preuzimanja, što nije dovoljno za ostvarivanje neke ozbiljne zarade. Naredni tekst je posvećen metodama za postizanje što boljeg mesta u Google marketu – metodama marketinga i objašnjenjima o mnogo bitnih stvari na koje treba obratiti pažnju.

Android Zarada

Android Zarada – Uvod

 

Android Zarada

 Android Zarada – Uvod

Android Zarada – Pravilan Početak

Android Zarada – Saveti Za Optimizaciju

Android Zarada – Reklame

Android Zarada – Monetizacija

Android Zarada – Marketing


This is some text prior to the author information. You can change this text from the admin section of WP-Gravatar  Maher! Read more from this author


Share